maandag 14 september 2015

Twee Vrouwen

Ik wist toen ik voor de eerste keer naar dit schilderij keek niet écht goed wat ik van dit schilderij moest denken, want ik kwam er maar niet uit over de vraag of het schilderij in de impressionistische of in de classicistische stijl was geschilderd, en daarom heb ik, toen ik voor de tweede keer naar dit schilderij keek, eens wat beter naar de kleurenscheiding gekeken.

Net als op het volgende schilderij, is de kleurenscheiding die op dit schilderij is toegepast veel minder sterk dan op de schilderijen die onder het impressionisme vallen, waardoor ik tot de conclusie ben gekomen dat Edgar Degas dit schilderij zowel in de impressionistische als in de classicistische stijl heeft geschilderd, waardoor het wel duidelijk wordt dat Degas zich niet op één schilderstijl concentreerde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten