dinsdag 20 oktober 2015

Lady Perceval

Lady Perceval geschilderd door
Elisabeth Vigée Le Brun
Toen ik een paar weken geleden voor de eerste keer naar dit portret keek, was ik direct zeer onder de indruk van de zachtaardigheid die in de ogen van Lady Perceval ligt, waardoor ik direct een zeer speciaal plekje voor dit mooie portret in mijn hart creëerde, want de zachtaardigheid spat bijna letterlijk van het schildersdoek af, waardoor het héél direct naar je toe lijkt te komen.

Daarnaast ben ik ook zeer verrukt door de beminnelijke glimlach die Lady Perceval tijdens het poseren voor dit portret op haar mooie mond legde.

Hierdoor kan ik zeggen dat het portret een waar meesterwerk van Elisabeth Vigée Le Brun is, die ik het liefst zelf in mijn bezit zou hebben gehad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten