vrijdag 28 augustus 2015

Portret Van Mrs. Rebecca Bronson

Ik heb geen idee wie Mrs. Rebecca Bronson was, waardoor ik dus ook niet weet wat ze voor de samenleving in de negentiende eeuw heeft gedaan, maar dat doet er ook niet toe.

De kleuren die u op dit schilderij ziet, hebben naar mijn mening precies de goede tint, waardoor ze aan de ene kant heel ingetogen zijn, en aan de andere kant ook weer heel sterk zijn.

Mrs. Rebecca Bronson kijkt je heel direct aan, waardoor ik het sterke idee heb dat ze in haar leven een mentaal zeer sterke vrouw was waar je niet omheen kon, en dat meen ik niet alleen in haar sterke gezichtsuitdrukking, maar ook in haar gehele lichaamshouding te kunnen zien.

Met andere woorden: John Singer Sargent heeft Mrs. Rebecca Bronson weergegeven als een vrouw waarmee men rekening diende te houden, waardoor wel blijkt dat John Singer Sargent over een zeer brede mensenkennis beschikte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten