vrijdag 28 augustus 2015

Portret Van Mademoiselle Suzanne Poirson

Ik ben verliefd, ik ben verliefd op dit extreem mooie en elegante schilderij die door John Singer Sargent is geschilderd, want hij heeft Mademoiselle Suzanne Poirson precies weergegeven zoals ze moet zijn geweest.

Alles, maar dan ook alles klopt aan dit schilderij waar ik mijn ogen maar niet van af kan houden. De kleuren zijn nagenoeg perfect, de penseelvoering is nagenoeg perfect, de compositie is nagenoeg perfect, en de gezichtsuitdrukking die Mademoiselle Suzanne Poirson op haar mooie gezicht draagt straalt een zeer grote liefde, warmte en zachtaardigheid uit.

Met name het laatste zorgt ervoor dat ik, als ik Mademoiselle Suzanne Poirson persoonlijk zou hebben gekend, zeker verliefd op haar zou zijn geworden. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten